آموزش پر کردن اظهار نامه مالیاتی

آموزش نحوه پر کردن اظهار نامه مالیاتی و ارسال اظهارنامه

 

اظهارنامه مالیاتی، از مهم ترین بخش های قانونی فعالیت های درآمدزا است. ما هر ساله باید اظهارنامه مالیاتی خود را در ماه های خرداد ارسال کنیم.

تنظیم اظهارنامه، انجام امور مالیاتی، و … نیاز به دقت داشته و بهتر است با مشاوره متخصصین حقوقی و مالی، انجام شود.

بسیاری از شما نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی را بلد نیستید و ما (شرکت حسابداری برناتکس کرج) قصد داریم آموزش پر کردن اظهار نامه مالیاتی را بصورت تصویری و ویدیویی به شما آموزش دهیم.

آموزش پر کردن اظهارنامه و ارسال آن، از جمله مواردی است که اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات، برای انجام امور مالی و مالیاتی خود، به آن نیاز دارند.

 

اظهار نامه مالیاتی را چگونه تکمیل و ارسال نماییم؟

نحوه پر كردن اظهارنامه مالياتي چگونه است؟

اظهارنامه مالیاتی، برای تسهیل و تسریع انجام و رسیدگی به امور مالی و انجام امور مالیاتی، بر روی سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی قرار گرفته تا مودیان مالیاتی، با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن، از امکان پر کردن فرم های مربوط به خود اظهاری به صورت آنلاین برخوردار شده و به انجام امور مالیاتی خود بپردازند تا از هر گونه جریمه مالیاتی احتمالی در مراحل آتی، معاف گردند.

تنظیم اظهارنامه و روش پر کردن اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن، برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز به توضیح و راهنمایی مشاورین حقوقی و مالی دارد.

از طرفی آموزش پر کردن اظهارنامه، یکی از خدماتی است که موسسات آموزشی – حقوقی و یا موسسات حسابداری، به صورت آنلاین انجام می دهند.

آموزش ویدیویی ارسال اظهارنامه بخش اول

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

اظهارنامه مالیاتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

محاسبه مالیات برای کسب و کارهایی که طبق قوانین مربوط به مالیات، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد هستند، الزامی بوده و به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این مشاغل چه به صورت انفرادی و چه به صورت مشارکتی، تعلق می گیرد.

محاسبه مالیات در ایران به دو صورت انجام می شود، یا به صورت خود اظهاری و یا به صورت رأسا، توسط ماموران سازمان مالیات.

 

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

خود اظهاری، شیوه ای است مدرن که با دسترسی به تکنولوژی الکترونیک، به عنوان جایگزین برای تعیین میزان مالیات به صورت رأسا در نظر گرفته شده است.

در فرآیند خود اظهاری، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی میزان سود مالی خود را در طی یک سال مالیاتی، اعلام و میزان مالیات پرداختی را تعیین می کنند.

خود اظهاری مالیاتی، با ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی، انجام پذیر است.

اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ورود به این سامانه و ثبت نام در آن، در مراحل بعدی، به پر کردن فرم اظهارنامه بپردازند.

فرم های اظهارنامه مالیاتی، فرم های مشخص و مورد تایید سازمان مالیات و دارایی است که در موعد مقرر برای حسابرسی اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می شود.

در این فرم ها جداولی وجود دارد که هر یک برای ثبت و دسته بندی اطلاعات مشخص، کاربرد دارد.

از جمله این جداول می توان به جدول ترازنامه، معافیت های مالیاتی، درآمدهای معاف ( درآمدهایی که مالیات به آن ها تعلق نمی گیرد )، ثبت کمک های مالی و پرداختی، موجودی مواد و کالا، پرداخت های مربوط به اظهارنامه جاری، اسامی هیئت مدیره و مدیر عامل، فهرست دفاتر رسمی ثبت شده، تعداد کارکنان، بهای کالاهای موجود، لیست صادرات، انواع محصولات و میزان فروش آن ها، اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری های خارجی، بهای تمام شده خدمات پیمانکاری و درآمد ناخالص حاصل از آن، بهای تمام شده کل فروش، گردش حساب و …. در کل 26 جدول در اظهارنامه مالیاتی، وجود دارد.

آموزش ویدیویی ارسال اظهارنامه بخش دوم

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

نحوه پر كردن اظهارنامه مالياتي

پس از ثبت نام در سامانه خود اظهاری، باید برنامه نرم افزاری مربوطه را دانلود کرده و به پر کردن جداول داخل فرم اظهارنامه، اقدام نمود و سپس فرم تکمیل شده را در سامانه الکترونیکی سازمان مالیات، ارسال کرد.

آموزش دانلود نرم‌افزار مالیات

لینک دانلود هر یک از 3 نرم‌افزار اظهارنامه مالیاتی در صفحه اختصاصی آن‌ها قرار دارد. لینک صفحات هر 3 نرم‌افزار اظهارنامه مالیاتی را در زیر می‌بینید.

لینک صفحه دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی:

https://e3.tax.gov.ir/pages/action/show/409

لینک صفحه دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی:

https://e3.tax.gov.ir/pages/action/show/430

لینک صفحه دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی املاک:

https://e3.tax.gov.ir/pages/action/show/411

خود اظهاری برای اشخاص حقیقی دارای دو قسم است: انفرادی و مشارکتی که مربوط به کسب و کارهای شراکتی است.

 

اظهارنامه مالیاتی باید در موعد مقرر به سازمان مالیات تسلیم گردد.
اظهارنامه مالیاتی باید در موعد مقرر به سازمان مالیات تسلیم گردد.

 

به یاد داشته باشید که برای خود اظهاری مشارکتی نیز، تنها یک فرم کافی است و نیازی به پر کردن فرم های انفرادی برای تمام شرکا، نمی باشد.

در مرحله ثبت نام با توجه به نوع کار و پیشه، اطلاعات هویتی درخواست شده برای هر یک از این انواع اظهارنامه را تکمیل کرده و نام کاربری مربوط به اطلاعات هویتی خود را دریافت و حفظ می نمایید.

آموزش ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

 

آموزش تصویری ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی بترتیب زیر است.

بعد از ورود به سایت زیر مراحل را طبق تصویر ادامه دهید:

https://tax.gov.ir/action/do/registrationselector

 

ارسال اظهارنامه مالیاتی

پس از تکمیل فرم اظهارنامه و بررسی مجدد پیش نویس آن، با تایید پیش نویس و اطلاعات مندرج، به صورت الکتریکی آن را در سامانه ارسال می نمایید. با ارسال فرم خود اظهاری الکترونیکی، فرم شما به صورت نهایی و قطعی تسلیم سازمان مالیات می گردد و دیگر نیازی به چاپ ارسال نسخه چاپی آن نیست. هنگام ارسال فرم، می توانید درخواست صدور قبض مالیاتی نموده و آن را چاپ کنید.

پس از ارسال، کد رهگیری و قبض مالیاتی خود را دریافت کرده و برای پرداخت قبض، اقدام می نمایید.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی نیاز به مهارت های حسابداری و حقوقی داشته و باید مطابق با تمام مواد قانونی و تبصره های موجود، به صورت کامل، جزئی و شفاف، انجام شود و حتما در موعد مقرر و معین از سوی سازمان مالیات، به این نهاد، تسلیم شود.

با راه اندازی سامانه خود اظهاری و فرم ها و جداول آماده موجود در آن، نه تنها انجام امور مالیاتی آسان تر شده است، بلکه امکان تقلب و پنهان کاری در ثبت اطلاعات کاهش یافته است.

با مراجعه به بخش منو سایت در زمینه انجام امور مالی و حسابرسی مشاغل و مشاورین مالی – حقوقی، می توانید با اصطلاحات مندرج در فرم های اظهارنامه مالیاتی آشنا شده و نحوه کامل ثبت اطلاعات در آن، و اسناد و مدارک مورد نیاز را، فرا بگیرید.

همچنین با کمک این گونه آموزش ها، می توانید راهکار مفیدی برای حل مشکلات مالیاتی و پرداخت های آن و جریمه های مالیاتی خود، دریافت نمایید.

 

آموزش پر کردن اظهارنامه مالیاتی
آموزش پر کردن اظهارنامه مالیاتی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!