مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار


مشاوره کسب‌وکار شرکت برناتکس کرج

شرکت برناتکس کرج جهت بهبود فعالیت‌های مختلف تجاری، خدمات مشاوره کسب‌وکار را ارائه می‌دهد. با وجود متخصصان با تجربه‌ای که در این شرکت فعالیت می‌کنند احتمال دستیابی به موفقیت با استفاده از مشاوره‌های آنان افزایش می‌یابد. در واقع مشاوره کسب‌وکار نوعی مهارت و تخصص است که هدف آن شفاف‌سازی آینده و مسیر شغلی افراد است.

لازم به ذکر است که با استفاده از امور مشاوره‌های کسب‌وکار، احتمال، ریسک صفر نمی‌شود بلکه با شناسایی آن، تا حد امکان از برخورد با ریسک‌ها جلوگیری می‌شود.

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

خدمات مشاوره کسب‌وکار

با استفاده از مشورت‌های دقیق و صحیح مشاوران متخصص، صاحبان مشاغل می‌توانند به حوزه‌های جدید ورود کرده و موفقیت‌های بیشتری کسب نمایند. خدمات مشاوره کسب‌وکار در حیطه‌های مختلف ارائه می‌شود که در این بخش به مهم‌ترین این خدمات خواهیم پرداخت. این خدمات به شرح زیر است.

  • تجزیه‌وتحلیل کیفی ریسک
  • تجزیه‌وتحلیل کمی ریسک
  • برنامه‌ریزی برای پاسخ به ریسک
  • پیگیری و کنترل ریسک

1. تجزیه‌وتحلیل کیفی ریسک

در هر نوع شغل و حوزه کاری، همواره ریسک وجود دارد. این موضوع باعث شده تا از مشاورهای متخصص در این زمینه استفاده شود. آنها با دانشی که در این حوزه دارند، ریسک را بررسی و برای به حداقل رساندن آن، راهکارهای لازم را ارائه می‌دهند. برای ارائه پاسخ و حل مسئله با توجه به‌شدت و اهمیت آنها، راهکارها دارای اولویت‌بندی هستند.

2. تجزیه‌وتحلیل کمی ریسک

در این مرحله مشاوران با استفاده از ابزار و دانش، احتمال وقوع هر پیامد را محاسبه می‌کنند. برای این کار اهداف پروژه و هزینه‌های لازم برای مقابله با ریسک و رسیدن به اهداف برآورد می‌شود. این کار باعث می‌شود تا بهترین راهکار ارائه شود. گاهی اوقات با توجه به شرایط، ممکن است تجزیه‌وتحلیل کمی و کیفی هم‌زمان باهم، انجام شوند.

3. برنامه‌ریزی برای پاسخ به ریسک

با وجود فرصت‌ها و تهدیدها در انواع مشاغل و کسب‌وکارها، لازم است تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای استفاده بیشتر از فرصت‌ها و کاهش ریسک انجام شود. درواقع مشاور کسب‌وکار قادر است از فرصت‌ها برای رشد بیشتر کسب‌وکارها بهره برده و تهدیدها را به حداقل برساند. برنامه‌ریزی واقع‌بینانه و به‌موقع در این مورد اهمیت زیادی دارد.

4. پیگیری و کنترل ریسک

در طول چرخه حیات مشاغل، همواره ریسک‌ها وجود دارند. به عبارت بهتر، نمی‌توان گفت که تنها با انجام یک سری اقدامات، ریسک کار از بین می‌رود. بلکه با وجود تغییرات شرایط محیطی ریسک‌های جدیدی به وجود آمده که ممکن است منافع کسب‌وکار را به خطر بیندازد.

مشاور کسب‌وکار ارتباط مستمر با پروژه داشته و بر آن نظارت می‌کند تا از این طریق از شرکت و اهداف آن، با ارائه راهکارهای بهتر، محافظت نماید.

مراحل امور مشاوره کسب‌وکار

امور مشاور کسب‌وکار به افراد در انتخاب شغل با توجه به شرایط و اهداف، مشورت داده و احتمالاتی که در رابطه با آینده شغل وجود دارد را شرح می‌دهد. آنچه که درمورد مشاوره‌های کسب‌وکار اهمیت دارد، مراحل آن است که در ادامه آنها را شرح می‌دهیم.

  • شروع و انعقاد قرارداد

برای اینکه یک مشاوره کسب‌وکار برای کار خود داشته باشد، لازم است تا یک مشاور خبره انتخاب کرده و شرایط کار را توضیح دهید. در این بخش اطلاعاتی از شرکت به مشاوران داده شده تا توانایی مشاور در حل مسائل آن مشخص شود. دو طرف باید درمورد انتظاراتی که از یکدیگر دارند، صحبت کنند.

  • جمع‌آوری اطلاعات

در این مرحله، مشاور شروع به جمع‌آوری اطلاعات لازم کرده تا بتواند از این طریق بهترین راه‌حل را پیشنهاد دهد. مشاوران باتجربه‌ای که در این زمینه دارند، مسئله را درک کرده و جهت حل آنها تلاش می‌کنند. این مرحله ممکن است مدت زمانی به طول انجامیده و تحقیقات جزئی انجام شود.

  • تصمیم‌گیری

یکی از مهم‌ترین مراحل مشاوره کسب‌وکار، تصمیم‌گیری در این رابطه است. با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود و همچنین نظر مشتریان، درمورد انتخاب بهترین راهکار تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد. مشاور با در نظر گرفتن اهداف شرکت بهترین تصمیم را برای کاهش ریسک می‌گیرد.

  • پیاده‌سازی

در این مرحله تصمیماتی که از پیش اتخاذ شده، عملی می‌شود. مسئولیت پیاده‌سازی طرح‌ها شرکت است و مشاور در تمام مدت، از جریان کار مطلع بوده و آن را زیر نظر دارد. برخی از پروژه‌ها با برگزاری جلسات مشاوره‌ای شروع شده و صاحبان کسب‌وکار درمورد نحوه عملکرد توجیه می‌شوند.

  • ادامه، بازگردانی، اتمام

با توجه به نتایجی که از تصمیمات و نحوه عملکرد صاحبان کسب‌وکار به دست می‌آید درمورد ادامه، بازگردانی یا خاتمه فعالیت تصمیم‌گیری می‌شود. اگر پروژه با پیشرفت‌هایی روبرو باشد، می‌توان بر اساس نظرات پیشین به فعالیت ادامه داد. اما در صورت عدم نتیجه‌گیری قابل قبول روند کار متوقف یا برای بهبود آن بازگردانی می‌شود.

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

 مشاوره کسب‌وکار خانگی

امروزه کسب‌وکارهای خانگی بیش از پیش گسترش یافته‌اند. افراد زیادی در منازل دست به کارهای درآمدزا زده و در این راه موفقیت‌های زیادی نیز به دست آورده‌اند. مشاوره کسب‌وکار در این زمینه نیز می‌تواند کمک بزرگی به افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها داشته باشد.

یک مشاور کسب‌وکار علاوه بر مشورت دادن در تعیین مسیر شغلی و شرح آینده کسب‌وکارها، توصیه‌های مهمی در رابطه رشد کسب‌وکار ارائه می‌دهد. به این شکل افراد برای شروع یا ادامه مسیر کسب‌وکار خود، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و راه‌های درستی را اتخاذ می‌کنند.

مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار جدید

افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را دارند، ممکن است در ابتدای راه کمی سردرگم شوند‌. این سردرگمی به دلیل نداشتن اطلاعات لازم و کافی از کسب‌وکارها و انتخاب بهترین کسب‌وکار متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر فرد است. مشاور کسب‌وکار این مشکل را به‌راحتی برطرف نموده و راه‌حل‌هایی پیشروی افراد قرار می‌دهد.

آموزش از اصول مهم در شروع هر کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکار و نیروی انسانی همواره نیاز به آموزش دارند تا رشد و پیشرفت حاصل شود. مشاوره کسب‌وکار یکی از منابع مهم آموزشی است که علوم مربوط به کسب‌وکار را به افراد منتقل می‌کند.

دلایل استفاده از خدمات مشاوره کسب‌وکار

دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد صاحبان کسب‌وکار باید از خدمات این مشاورها بهره‌مند شوند.

  • با استخدام یک مشاور کسب‌وکار، امکان استفاده از یک مغز متفکر دارای مهارت و تخصص که می‌تواند به افراد در رشد و توسعه کسب‌وکار کمک کند، فراهم می‌شود.
  • در تمام مشاغل ممکن است شرایطی رخ دهد که ایجاد تغییرات ناگهانی لازم شود. تغییرات ناگهانی در مشاغل، خارج از کنترل افراد باشد.
  • مشاوران کسب‌وکار دارای تحصیلات عالی و تخصص و مهارت در حیطه کاری خود هستند. آنها به‌صورت علمی شرایط کار شما را بررسی و بازخوردهای سازنده ارائه می‌دهند.
  • مشاورها می‌توانند در شروع یک کار جدید، بهبود روند فعالیت سابق یا راه‌حلی برای نجات یک کسب‌وکار از انحلال باشد.

دستاوردهای استفاده از خدمات مشاوره کسب‌وکار

دستاوردهای خدمات مشاوره کسب‌وکار در حیطه‌های مختلفی به چشم می‌خورد. این حیطه‌ها شامل مدیریت و راهبردهای آن، حیطه‌های عملیاتی و تولیدی، موضوعات دیجیتالی و آی‌تی، منابع انسانی و بازاریابی است.

مشاوران مدیریتی برای افزایش توانمندی‌های مدیریتی و تسلط بر تکنیک‌های خاص در این زمینه به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کنند. مشاوران عملیاتی نیز با ارائه راهکارهایی موجب افزایش بازدهی کسب‌وکارهای تولیدی شوند.

امروزه وجود سیستم و فرایندهای دیجیتالی در کسب‌وکارها امری طبیعی است. مشاوران کارآمد در این زمینه می‌توانند به پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای دارای سیستم‌ها و فرایندهای دیجیتالی کمک کنند.

منابع انسانی از سرمایه‌های مهم کسب‌وکارها است‌. وجود افراد متخصص در زمینه جذب منابع انسانی مناسب به توسعه کسب‌وکار کمک می‌کند. در نهایت مشاوران بازاریابی می‌توانند استراتژی و راهبردهای مناسبی را در جهت جذب مشتری و توسعه کسب‌وکار ارائه دهند.

وظایف مشاوره کسب‌وکار

مشاور کسب‌وکار هم راه را نشان می‌دهد و هم در طی این را موانع و فرصت‌های رشد را مشخص می‌کند. به عبارت دیگر وظیفه اصلی مشاوره کسب‌وکار در مرحله اول، کمک‌کردن به افراد در یافتن مسیر شغلی و قدم‌نهادن در آن و سپس ارائه روش‌های کارآمد رشد و توسعه کسب‌وکار است.

  • مشاور کسب‌وکار باید در مواقعی که صاحبان کسب‌وکار مسیر خود را گم می‌کنند، به آنها مشورت داده و آنها را به مسیر خود بازگردانند. مشاور کسب‌وکار فرصت‌ها و محدودیت‌های مشاغل را شفاف‌سازی کرده و موانع و عوامل رشد و توسعه را در هر زمینه شغلی توضیح می‌دهد.
  • استخدام مشاوران کسب‌وکار هم به‌صورت داخلی در درون سازمان تشکیلات و هم به شکل خارجی، یعنی خارج از تشکیلات ممکن است. تشخیص و معرفی فرصت‌های افزایش ارزش از وظایف و مسئولیت‌های مهم مشاوران کسب‌وکار است.
  • فرصت‌های افزایش ارزش در تجارت و کسب‌وکار از سوی مشاوران پیشنهاد داده‌ می‌شوند و به صاحبان مشاغل کمک کنند تا ارزش جایگاه اقتصادی و تجاری کسب‌وکار خود را همواره افزایش دهند.

تعرفه مشاور کسب‌وکار

تعرفه مشاوره کسب‌وکار با توجه به چندین عامل تعیین می‌شود. نوع کسب‌وکار، مدت‌زمان فعالیت، تحصیلات و تجربه مشاور از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر تعرفه مشاوره‌های کسب‌وکار هستند. این تعرفه‌ها به سه شکل ساعتی، درصدی و قراردادی تعیین می‌شوند. البته دقت داشته باشید که مشاوره‌های تلفنی نسبت به مشاوره‌های حضوری تعرفه کمتری دارد. در قراردادها نوع تعرفه و نحوه پرداخت آنها بیان می‌شود.

انجام امور و خدمات حسابداری در کرج

مشاوره کسب‌وکار نوعی مهارت و تخصص با هدف شفاف‌سازی آینده کسب‌وکارها و مسیر شغلی افراد است. مشاورهای شرکت حسابداری برناتکس کرج، خدمات متعددی جهت پیشرفت کسب‌وکارها مانند مشاوره کسب‌وکار، حسابداری، حسابرسی، مشاوره مالیاتی، بازنشستگی و بسیاری از موارد دیگر را ارائه می‌کنند. در واقع مشاوره کسب‌وکار نقش غیر قابل انکاری را در توسعه و پیشرفت هر کسب‌وکاری دارد؛ به همین دلیل روز‌به‌روز به ارزش جایگاه مشاوران در کسب‌وکار افزوده می‌شود.

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = هفده