خدمات مالی و مالیاتی

خدمات امور مالی و مالیاتی

فهرست مطالب این صفحه پنهان

خدمات امور مالی و مالیاتی از جمله خدمات مهمی است که شرکت حسابداری برناتکس کرج ارائه می‌دهد.

خدمات مالیات شرکت ما شامل اموری از قبیل تنظیم استاندارد صورت‌های مالی، اظهارنامه مالیاتی، دادرسی مالیاتی و بسیار از موارد دیگر است. به تمام خدمات ارائه شده در زمینه مالیات، خدمات مالیاتی می‌گویند.

به بیان دیگر خدمات مالیاتی شامل کلیه فعالیت‌های مربوط به مالیات می‌شود. از مهم‌ترین وظایف بخش مالی و حسابداری یک شرکت، خدمات مربوط به امور مالیاتی است.

انواع خدمات امور مالی و مالیاتی شرکت برناتکس کرج

شرکت حسابداری برناتکس کرج، در راستای انجام امور مالیاتی، خدمات متعددی را ارائه می‌دهد. این خدمات با نهایت دقت و کاملاً قانونی انجام می‌شود. در واقع همه شرکت‌ها و کسب‌وکارها اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به پرداخت مالیات هستند.

انواع مالیات‌ها وجود دارد که متناسب با آن لازم است تا اقدامات لازم برای پرداخت و مشکلاتی که در راستای وضع مالیات به وجود می‌آید، انجام شود. انواع خدمات امور مالیاتی که شرکت ما ارائه می‌دهد، شامل موارد زیر است:

خدمات امور مالی:

کلیه امور مالی اشخاص حقیقی و حقوقی از حسابرسی تا حسابداری است.

خدمات امور مالیاتی:

  • تحریر دفاتر قانونی
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیات بر عملکرد
  • تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی
  • پیگیری پرونده‌های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی
  • دریافت گواهینامه ارزش افزوده
  • ارائه مشاوره مالیاتی

از جمله مهم‌ترین خدمات مجموعه برناتکس می‌توان به مشاوره مالیاتی اشاره کرد.

تحریر دفاتر قانونی

بخشی از خدمات امور مالیاتی را تحریر دفاتر تشکیل می‌دهد. این خدمت توسط شرکت‌های خدمات مالی ارائه می‌شود. مهم‌ترین دفاتری که در بررسی آنها دقت فراوانی لازم است، دفاتر روزنامه و دفاتر قانونی هستند. به‌منظور استفاده از دفاتر پلمب شده در سال مالیاتی جدید، لازم است با مراجعه به سایت ثبت شرکت‌ها، این دفاتر تحویل گرفته شوند تا از آنها استفاده شود‌. به‌منظور عدم ایجاد مشکل در تکمیل این دفاتر، متخصصان کار طراحی دفاتر را انجام می‌دهند.

از نکات مهمی که لازم است در کار طراحی دفاتر مدنظر قرار گیرد، دقت به آیین‌نامه خدمات تحریر دفاتر قانونی است. به‌منظور بررسی این دفاتر، در پایان هر سال دفاتر مذکور به سازمان خدمات مالیاتی ارائه می‌شوند. برای پیشگیری از ایجاد هر نوع دردسری که ممکن است در آینده متوجه شرکت‌ها باشد، تحریر دفاتر به کارشناسان سپرده می‌شود.

تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیات بر عملکرد

ارائه تمام اطلاعات عملکردی شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی امری واجب است. تمام فعالیت‌های صورت‌گرفته باید تحت نظر سازمان امور مالیاتی باشد. ذکر تمامی فعالیت‌های انجام شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی در طول یک سال صورت گرفته و همچنین اعلام وضعیت مالی شرکت به شکل دقیق انجام می‌شود.

مهلت مشخصی از سوی سازمان امور مالیاتی برای ارائه اظهارنامه شرکت‌ها تعیین می‌شود. مهلت افراد حقوقی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان، پس از پایان سال به مدت 4 ماه است. این در حالی است که مهلت در نظر گرفته شده برای افراد حقیقی 3 ماه است.

اطلاعات اظهارنامه از اهمیت فراوانی برای سازمان امور مالیاتی برخوردار است. ترازنامه و سود و زیان در اظهارنامه موجودند که در تکمیل آنها دقت فراوانی نیاز است. بر اساس این اظهارنامه، وضعیت مالی افراد مشخص می‌شود و سپس با توجه به آن، باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند. کار تکمیل اظهارنامه بسیار مهم است؛ زیرا امکان محرومیت یا جریمه در صورت وجود هرگونه اشتباه در تکمیل اظهارنامه وجود دارد.

تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی

لازم است در انتهای هر فصل، تمام افراد مشمول پرداخت مالیات، نسبت به ارائه صورت معاملات فصلی اقدام کنند. نکته حائز اهمیت این است که برای ارائه صورت معاملات فصلی نیز زمان مشخصی در نظر گرفته شده است که برابر با 45 روز بعد از پایان هر فصل است.

صورت معاملات فصلی حاوی اطلاعات مهم و ارزشمندی نظیر معاملات صورت گرفته در طول فصل، خرید و فروش‌های مختلف و … است. علاوه بر این ذکر اطلاعات هویتی و فردی نیز ضروری است. تکمیل صحیح صورت معاملات فصلی نیز مانند اظهارنامه مالیات بر عملکرد اهمیت داشته و دقت در تکمیل آن ضروری است. به‌ طور کلی می‌توان گفت دقت و زمان‌بندی در کلیه خدمات مربوط به امور مالیاتی حائز اهمیت است.

پیگیری پرونده‌های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی

یکی از مهم‌ترین خدمات مالیاتی مربوط به پیگیری و دفاع از پرونده‌های مالیاتی است. حل و فصل تمامی مشکلات پرونده‌های مالیاتی توسط یک مشاور مالیاتی آگاه و متخصص کار آسانی است و می‌تواند از حقوق مودی به نحو احسن دفاع کند.

ارائه راهنمایی توسط متخصصان مالیاتی در زمینه‌های مختلفی مانند شرکت در جلسات هیئت‌ها و کمیسیون‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی و تنظیم لایحه به شکل اصولی و دور از اشتباه صورت می‌گیرد.

دریافت گواهینامه ارزش افزوده

گواهینامه‌ ارزش افزوده را با عنوان گواهینامه ثبت‌نام ارزش افزوده نیز می‌شناسند. لازم است کسانی که مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند، دارای این گواهینامه باشند. با نهایی شدن ثبت‌نام و ارائه اظهارنامه 3 ‌ماهه، برای سازمان امور مالیاتی نامه‌ای تنظیم می‌شود که نشان‌دهنده دریافت گواهینامه است.

بررسی نامه و اسناد مربوطه توسط سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود و در صورت عدم وجود مشکل یا نقص در اسناد، صدور گواهینامه 6 ماهه صورت می‌گیرد. دقت داشته باشید که تنظیم مجدد گواهینامه با پایان مدت 6 ماهه لازم است.

بدون داشتن این گواهینامه، دریافت هرگونه مالیات بر ارزش افزوده غیر‌قانونی محسوب می‌شود و متخلفان در این زمینه محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند. نکته مهم دیگر این است که گواهینامه ارزش افزوده باید به‌موقع تمدید شود.

ارائه مشاوره مالیاتی

زیر و بم‌های زیادی برای مالیات وجود دارد. در صورت وجود هر‌گونه تخلف، کوتاهی یا پنهان‌کاری در زمینه قوانین مالیاتی، عواقب بسیار ناخوشایندی در پی خواهد داشت. به‌منظور عدم وجود ایراد در تهیه و تنظیم اسناد و پیگیری امور مربوطه، لازم است این امور را متخصصان انجام دهند.

فعالیت شرکت‌ها در زمینه انجام امور مالیاتی به دو نوع صورت می‌گیرد؛ نوع اول شامل برون‌سپاری تمامی موارد مالیاتی است. هدف برون‌سپاری موارد مالیاتی، بهره‌مندی از تجربیات شرکت‌های معتبر خدماتی مالیاتی است.

نوع دوم استخدام نیروهای مورد‌نظر توسط شرکت‌هاست. با این حال این شرکت‌ها از عدم کفایت این امر آگاه هستند. به همین دلیل به منظور اطلاع از قوانین به‌روز، تجزیه و تحلیل مسائل مختلف و… از خدمات مشاوره مالیاتی استفاده می‌کنند. این مشاوران سبب حصول اطمینان از صحت انجام امور می‌شوند.

فاکتورهای انتخاب شرکت مناسب برای امور مالیاتی

استفاده از امور مالیاتی توسط تمام شرکت‌ها ممکن است. نکته مهم در این زمینه، اعتماد به یک مجموعه مطمئن است. اینکه شرکت بداند خدمات مالیاتی به دست چه مجموعه‌ای بسپارد، اهمیت فراوانی دارد. شرکت‌های متعددی در حوزه خدمات مالیاتی فعالیت می‌کنند. برای انتخاب یک مجموعه مناسب، در نظر داشتن چند فاکتور زیر می‌تواند به شما کمک کند.

  • مهارت کارمندان و مشاوران: تجربه و مهارت پرسنل یک شرکت، رابطه مستقیمی با کیفیت خدمات آنها دارد.
  • هزینه‌های منطقی: یک مجموعه مناسب برای خدمات مالیاتی خوب، باید در عین خدمات با‌کیفیت، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.
  • تنوع در خدمات: ارائه خدمات متنوع توسط مجموعه باعث می‌شود بتوانید چند کار را به طور هم‌زمان به آن مجموعه بسپارید و مطمئن باشید خدمات خوبی ارائه می‌دهند.
  • رزومه حرفه‌ای مجموعه: رزومه قوی نشان‌دهنده فعالیت‌های موفق مجموعه در گذشته است که سبب می‌شود از مجموعه مورد‌نظر بدون ریسک خدمات دریافت کنید.

مشاوره خدمات امور مالیاتی در کرج

 

مشاوره خدمات امور مالیاتی در کرج توسط متخصصان خبره شرکت حسابداری برناتکس انجام می‌پذیرد. در واقع ترجیح اکثر مدیران این است که خدمات مذکور را از شرکت‌های خدمات مالیاتی دریافت کنند، زیرا در این صورت از درستی انجام کار اطمینان حاصل می‌شود.

مشاوره امور مالیاتی در کرجتمام فعالیت‌های صورت گرفته در این پروسه، خدمات مالیاتی گفته هستند. مواردی مانند تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی، محاسبه و انجام امور مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات حقوق و مشاوره مالیاتی از جمله مهم‌ترین خدمات مربوط به امور مالیاتی است که توسط شرکت ما ارائه می‌شود.

تعرفه خدمات امور مالیاتی در کرج

با اینکه چارچوب خاصی برای تعیین هزینه خدمات مالیاتی مطرح می‌شود، ولی هزینه‌های مختلف دیگری وجود دارد که در واقعیت توسط شرکت‌ها در کرج برای این خدمات اعلام می‌شود. امکان تعیین قیمت و هزینه کلی برای خدمات مذکور وجود ندارد؛ زیرا در تعیین هزینه‌های خدمات مالیاتی، عوامل مختلفی دخیل و مؤثر هستند.

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تعرفه خدمات امور مالیاتی در کرج شامل مواردی همچون کیفیت خدمات، سابقه شرکت ارائه‌دهنده خدمات، میزان حقوق کارمندان و سایر هزینه‌های ثابت و متغیر شرکت و همچنین میزان کارهای درخواستی و موارد دیگر می‌شود.

مشاوره خدمات امور مالیاتی رایگان

امکان ارائه مشاوره خدمات امور مالیاتی رایگان نسبت به دیگر خدمات کمتر است، اما همچنان شرکت‌هایی وجود که در برخی از موارد به‌صورت رایگان خدمات جزئی را ارائه می‌دهند. عموماً شرکت‌های حسابداری برای آشنایی بیشتر مراجعه‌کنندگان با خدمات خود، ممکن است خدماتی را به‌صورت رایگان در نظر بگیرند.

مشاوره خدمات امور مالیاتی تلفنی

مشاوره خدمات امور مالیاتی تلفنی را می‌توان به‌عنوان یکی از راه‌های مناسب برای برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان در این زمینه دانست که سبب تسهیل استفاده از این خدمات شده است. مشاوره تلفنی خدمات در راستای امور مالیاتی توسط شرکت حسابداری برناتکس در کرج ارائه می‌شود که متقاضیان می‌توانند در هر جای ایران از این خدمات استفاده نمایند.

مشاوره خدمات امور مالیاتی تصویری

پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی باعث شده تا افراد در هر کجای دنیا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای مشاوره خدمات مالیاتی نیز می‌توان از این راه کمک گرفت و از راهنمایی مشاوران و کارشناسان به‌صورت تصویری و در فضای مجازی بهره‌مند شد. مشاوره خدمات امور مالیاتی تصویری توسط شرکت حسابداری برناتکس به مشتریان عرضه می‌شود تا بتوانند در هر جایی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از خدمات مالیاتی استفاده نمایند.

انجام امور و خدمات حسابداری در کرج

بسیار مهم است که خدمات امور مالیاتی با دقت زیادی انجام گیرد. در واقع با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد، لازم است تا این خدمات توسط کارشناسان مجربی ارائه شود. شرکت حسابداری برناتکس در کرج دارای چندین سال تجربه است و انواع امور مربوط به مالیات، حسابرسی، حسابداری، مالی و بسیاری از موارد مهم دیگر را ارائه می‌دهد.

سؤالات متداول

خدمات امور مالی چیست؟

کلیه امور مالی اشخاص حقیقی و حقوقی از حسابرسی تا حسابداری است.

خدمات امور مالیاتی چیست؟

کلیه خدمات مالیاتی چون دفاتر، تنطیم اظهارنامه تا دفاعیه و لایحه نویسی است.

مهم‌ترین خدمات امور مالیاتی کدام است؟

تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی، محاسبه و انجام امور مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات حقوق و مشاوره مالیاتی، مهم‌ترین خدماتی است که در امور مالیاتی ارائه می‌شود.

فاکتورهای شرکت مناسب خدمات مالیاتی چیست؟

مهارت کارمندان و مشاوران، هزینه‌های منطقی، تنوع در خدمات و رزومه حرفه‌ای مجموعه مهم‌ترین فاکتورهای یک شرکت خوب مالیاتی است.

تعرفه مشاوره خدمات امور مالیاتی چگونه تعیین می‌شود؟

تعرفه‌های مشاوره خدمات مالیاتی تحت تأثیر چندین فاکتور چون از کیفیت خدمات، سابقه شرکت ارائه‌دهنده خدمات، میزان حقوق کارمندان و سایر هزینه‌های ثابت و متغیر شرکت و همچنین میزان کارهای درخواستی، است.

خدمات مجموعه تا قبل از شهریور 1401

خدمات مالیاتی چیست؟

خدمات مالیاتی یعنی کلیه اشخاص حقیقی و تمامی شرکت هایی که در امر تجارت و کسب و کار فعالیت دارند باید مالیات پرداخت کنند، یعنی تمام خدمات مالیاتی خود را انجام دهند. شرکت های مالیاتی شامل تمام حوزه های مالیاتی می شود و هر موضوعی که مربوط به مالیات باشد در این حوزه قابل طرح و بررسی است.

خدمات مالیاتی شرکت میزان ارقام پایا با فعالیت مستمر در استان البرز و شهر کرج و همینطور ارائه خدمات حسابداری در تهران آماده اعزام مدیر مالی مجرب به کلیه شرکتهای فعال در جای جای شهر تهران و استان تهران می‌باشد.

مالیات چیست؟

طبق قانون، هر شهروندی در هر کشوری دارای حقوقی و حق قانونی مشخصی است که دولـت متعهد به اجرای آنها است. و یا پولی است که از طرف مردم برای تامین مخارج عمومی جامعه به دولت پرداخت می شود. مثل: برقراری امنیت، ارایه خدمات شهری، آموزشی و خدمات امدادی و رفاهی قسمت کوچکی از وظایف و تعهد دولت در قبال حقوق مردم است،برای اجرای هر کدام از این خدمات و حقوق برای مردم باید هزینه آن نیز تامین گردد. یکی از روش های تامین این هزینه که در بسیاری از کشورهای جهان اجرا می شود دریافت مالیات از شهروندان است. کشور ایران یکی از قدیمی ترین کشورهایی است که برای تامین مخارج عمومی دست به کسب درآمد از طریق دریافت مالیات زده است.

انواع مالیات

مالیات در ایران به دو دسته کلی تقسیم می شود:

۱- مالیات‌های مستقیم

۲- مالیات‌های غیرمستقیم

مالیات مستقیم یعنی کسی که مسئول پرداخت مالیات است یک نفر باشد همان مودی مالیاتی در غیر این صورت مالیات غیر مستقیم خواهد بود.

معرفی انواع مالیات ها در ایران

۱-خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد از دارایی

پایه و اساس مالیات بر دارایی، دارایی مسئول پرداخت کننده مالیات (دارایی مؤدی مالیاتی) است است. مهم­‌ترین نوع مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث است. مالیات بر ارث، مالیاتی است که از دارایی ها و ثروت شخصی که بعد از فوت او باقی مانده دریافت می شود یعنی زمانی که دارایی شخص متوفی به وراث انتقال داده می شود دولت از آن دارایی در حال انتقال مالیات دریافت می کند. نرخ دریافت مالیات برای اموال متفاوت است. یکی از دلایل رد دفاتر همیشه نداشتن تیم خوب جهت دریافت خدمات حسابداری می‌باشد.

۲- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد

همان گونه که از نام این نوع مالیات مشخص است مبنای دریافت مالیات، درآمد و دارایی اشخاص حقیقی و شرکت ها است. خدمات مالیاتی بر دریافت مالیات از دارایی اشخاص مهمترین نوع دریافت در مالیات بر درآمد است. نحوه دریافت مالیات متفاوت است. یک روش دریافت مالیات به طور جداگانه است از تک تک دارایی اشخاص به طور جداگانه مالیات دریافت می شود در این حالت بر هر یک از دارایی ها نرخ و شرایط مالیاتی متفاوتی ممکن است وضع شده باشد.یک روش دیگر، دریافت مالیات از مجموع درآمد یک شخص است. قوانین مالیاتی ایران ترکیبی از دو روش است ولی بیشتر به روش اول مالیات دریافت می شود.

۳- خدمات مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده، تفاوت بین کالای عرضه شده و ارزش مادی کالا و خدمات خریداری‌شده در بازه زمانی مشخص است. مالیات بر ارزش افزوده، حوزه های زیر را شامل می شود: عرضه‌ی کالا‌، خدمات، صادرات و واردات. در مراحل مختلف (تولید، واردات و توزیع) یک محصول که از هر بخش اقتصادی به بخش دیگر انتقال می یابد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند اما هزینه آخر را از مصرف کننده نهایی دریافت می کنند.

۴- خدمات مالیاتی مالیات بر اجاره

مالیات بر اجاره شامل، صاحبان املاک استیجاری می شود املاکی که به اجاره داده شده است.

نحوه تعیین میزان مالیات بر اجاره: عبارت است از کل مال‌ اجاره، پس از کسر ۲۵ درصد به خاطر هزینه‌ها و استهلاک ها و تعمیرات مالک به خاطر اجاره بها. در صورتی که موجر خود مالک نباشد مالیات بر اجاره از تفاوت اجاره دریافتی و پرداختی ملک مورد اجاره پرداخت می شود.

۵- خدمات مالیاتی حقوق و عوارض گمرکی

این نوع مالیات واردات و صادرات کالای هر کشور را شامل می شود که با نام تعرفه گمرکی از تاجران دریافت می شود به عنوان حق ورود و خارج شدن از کشور. این نوع از مالیات‌ها قانوناً تابع سیاست‌های اتاق بازرگانی و شرایط اقتصادی هر کشور است و یکی از راه‌های درآمدزایی دولت‌ها محسوب می شود هستند، تعرفه هایی که وضع می شود می تواند بر اساس شاخص حمایت از تولید داخلی، بر اساس قیمت، ارزش کالا و ویژگی هایی مثل حجم، وزن و غیره باشد.

۶- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد کشاورزی

طبق ماده ۸۱ تصویب مجلس شورای اسلامی: دارایی حاصل از فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، دولت را موظف به منع دریافت مالیات کرده است.

۷- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد مشاغل

مالیات بر درآمد مشاغل شامل کسبه ها، تجار و بازرگانان، پیشه وران، اصناف و بازاریان و کلا همه اشخاصی که از این مشاغل درآمد کسب می کنند به پرداخت مالیات بر درآمد مشاغل ملزم هستند. مالیات بر درآمد مشاغل فقط برای اشخاص حقیقی است.

۸- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد اتفاقی

مطابق ماده ۱۱۹: درآمد حاصل از معاملات بلاعوض و یا محاباتی و یا حتی اگر به عنوان جایزه باشد و یا هر شکل دیگری باشد توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی بدست آید مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی خواهد بود.

۹-روند خدمات مالیاتی پس از ثبت شرکت

تمامی شرکت‌ها حداکثر بعد از دو ماه از ثبت شرکت و قبل از اینکه فعالیتی داشته باشند باید در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل پرونده داده و کد اقتصادی مخصوص به خود را دریافت کنند این کد نحوه فعالیت شرکت را مشخص می کند.

خدمات مالیاتی پس از ثبت شرکت بدین گونه است:

  • تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی کشور،دریافت کد اقتصادی و مشخص کردن حوزه فعالیت شرکت
  • تشکیل پرونده در نظام ارزش افزوده و دریافت گواهی نامه ارزش افزوده
  • مشاوره با یک شرکت خدمات مالیاتی، تا اصول مالیاتی طبق قانون انجام شود.

خدمات مالیاتی در بازه زمانی مشخص

هر شرکتی برای اینکه ادامه فعالیت بدهد باید در بازه زمانی مشخص اقدامات قانونی را انجام دهد تا مشمول جریمه مالیاتی نشود. این اقدامات شامل موارد زیر است: ۱- ارسال گزارشات مالی برای هر فصل ۲- ارسال اظهارنامه ارزش افزوده ۳- ارسال اظهارنامه مالیاتی همراه با حقوق و دستمزد. جهت دریافت مشاوره مالی به قسمت تماس با ما مراجعه فرمایید.

شرکت حسابداری برناتکس کرج برترین خدمات مالی و مالیاتی

مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در امور مالی و مالیاتی کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ چهار = 7